سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پژوهش
 
اخبار روز کشور
دعای عظم البلا

نحوه ایجاد یک پشتیبان System Image

در این بخش ما به شما آموزش میدهیم که چطور از درایو یا پارتیشنی که ویندوز 7 روی آن است به اضافه سایر درایوها یا پارتیشن های مورد نظرتان یک پشتیبان System Image ایجا د کنید . می توانید از این Image برای انجام یک System Image Recovery به منظور برگرداندن آن درایو یا پارتیشن به زمانی که این Image در آن گرفته شده استفاده کنید .

 


اگر می خواهید درایوبیشتری را در این System Image بگنجانید ، می توانید به صورت دستی یک System Image بوجود بیاورید.اگر به صورت دستی یک System Image ایجاد کنید ف میتوانید آن را روی یک درایو فلش USB ، تعدادی DVD یا یک هارد درایو ذخیره کنید .
اگر یک System Image از داخل Windows Backup ایجاد کنید در حالی که مربع گزینه Include a system image of drives هم تیک خورده باشد ، می توانید ویندوز را طور ی تنظیم کنید که بسته به فضایی که برای ذخیره Image در اختیارش قرار میدهید بیش از یک Image یا تنها جدیدترین Image را نگه دارد .همیشه آخرین System Image را نگاه دارید .

8 نکته مهم و کلیدی :
1. توجه کنید که ویندوز 7 تنها می تواند درایوهایی که دارای فایل سیستم NTFS هستند را در System Image بگنجاند .
2. ویندوز 7 نمی تواند از درایو یا پارتیشنی که در حال ذخیره این Image پشتیبان بر روی آن هستید پشتیبان گیری کند .
3. همه درایوها / پارتیشن های System یا Boot به طور پیش فرض در System Image گنجانده می شوند ، بنابراین نمی توانید System Image تان را درون یک درایو / پارتیشن System یا Boot ذخیره کند.
4. اگر می خواهید System Image را روی یک درایو یا پارتیشن ذخیره کنید ، تنها می توانید آن را روی یک درایو /پارتیشن غیر از درایو / پارتیشن که ویندوز 7 روی آن نصب است ذخیره کنید ، نمی توانید آن را روی درایو C: ذخیره کنید.
5. تنها ویرایش های Professional،‌Ultimate و EnterPrise می توانند روی یک شبکه پشتیبان گیری کنند .
6. نمی توانند Image پشتیبان نسخه 64 بیتی ویندوز 7 را روی یک سیستم 32 بیتی بازیابی کنید .
7. نمی توانند Image پشتیبان نسخه 64 بیتی ویندوز 7 را از طریق یک DVD نصب ویندوز 7 ، 32 بیتی یا Recovery Partition یا روش های دیگر بازیابی کنید .می بایست تنها از همان نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی DVD نصب ویندوز 7 یا Recovery Partition استفاده کنید که Image پشتیبان متعلق به آن است .
8. زمانی که یک System Image را از یک dynamic Volume بازیابی می کنید ، درایوهایی را که روی رایانه شما هستند نمی توانند برای تطابق با چیدمان درایوهای موجود در پشتیبان فرمت شوند .برای داشتن کارایی کامل ف به جای این کار یک پارتیشن (Volume) روی یک Basic Disk برای ذخیره پشتیبان انتخاب کنید.

1.بر روی منوی Start کلیک کرده و گرینه Control Panel را انتخاب کنید.

2.روی آیکون Backup and Restore کلیک کنید.

3.روی لینک Create a System image کلیک کنید.

4.محلی را که می خواهید Image پشتیبان روی آن ذخیره شود را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید. در ابتدای آموزش خدمت شما بازدید کنندگان عزیز عرض کردیم که تنها ویرایش های Professional،‌Ultimate و EnterPrise می توانند روی یک محل شبکه پشتیبان گیری کنند.

5.در صورت امکان ، همه درایوها یا پارتیشن هایی که می خواهید در کنار درایو یا پارتیشن ویندوز 7 در این Image پشتیبان گنجانده شوند را تیک و روی کلید Next کلیک کنید.
نکته: اگر نمی خواهید هیچ درایو یا پارتیشنی علاوه بر درایو یا پارتیشن ویندوز 7 Image پشتیبان اضافه کنید ، مربع کنار آن ها را خالی باقی بگذارید.اگر غیر از ویندوز 7 هیچ سیستم عامل نصب شده دیگری نداشته باشید این صفحه را نخواهید دید.

6.روی کلید Start Backup کلیک کنید.

7.اگر می خواهید فرایند ایجاد Image پشتیبان را متوقف کنید ، روی دکمه های Stop backup ، Stopو Close کلیک کنید .

8.زمانی که فرایند ایجاد Image تکمیل شد پنجره Create a System Repair disc را خواهید دید ، بر روی کلید NO کلیک کنید .
9. روی دکمه Close کلیک کنید .
10. پنجره Backup and Restore را ببندید .



برچسب‌ها: نکته های آموزشی کامپیوترنکته های آموزشی کامپیوتر
[ جمعه 93/6/28 ] [ 10:1 صبح ] [ زینب فرهادی مقدم ]
تصاویر زیباسازی نایت اسکین
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :